Angażujące, skuteczne przywództwo – motywowanie i zarządzanie konfliktami
Czym charakteryzuje się skuteczne przywództwo? Jak motywować? Jak zarządzać konfliktami? Zagadnienia te były tematem spotkania online, które odbyło się 26 października 2021 roku w ramach Klubu Alumnów #APLO i było poświęcone codziennej roli lidera.
Spotkanie rozpoczęło się krótkim, ciepłym przywitaniem uczestników przez Zofię Dzik – Prezes Instytutu Humanites oraz przedstawieniem sylwetki gościa – Rafała Szczepanika @szczepanikrafal, który od 15 lat prowadzi wykłady motywacyjne, szkolenia menedżerskie i gry symulacyjne, jest trenerem i menedżerem.
Rafał Szczepanik to współzałożyciel i były wiceprezes portalu Pracuj.pl. Prezes fundacji szkoleniowej Training Projects i portalu HRmapa.pl. Pracował w Danii i Gwatemali, prowadził szkolenia w różnych częściach świata. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG). Znalazł się w gronie trzech najlepszych polskich mówców w Rankingu Mówców Biznesowych 2019.
Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.
Wydarzenie miało dynamiczny i interaktywny charakter, uczestnicy spędzili dużo czasu na wspólnej pracy. Byli, między innymi, dzieleni na pokoje i wspólnie zajmowali się zadaniami dotyczącymi głównie rozwiązywania konfliktów oraz potrzeb – motywatorów.
Finalnie mogli pobrać opracowane wspólnie materiały oraz otrzymali mały prezent niespodziankę, możliwość bezpłatnego przeprowadzenia Indywidualnego Profilu Motywacyjnego.
Całość podsumowała Zofia Dzik – twórca Akademii Przywództwa Liderów Oświaty i Klubu Alumnów APLO, zwróciła uwagę na podziękowała zebranym za wspólnie spędzony czas.
Uczestnikami byli absolwenci oraz grupa Coachów/Mentorów Akademii Przywództwa Liderów Oświaty.
#APLO to pierwszy w Polsce program rozwoju przywództwa w edukacji. Przyczynił się do uruchomienia systemowej zmiany oświaty w tym obszarze.