DLA MEDIÓW - zabieramy głos w następujących tematach:

  • Przywództwo w edukacji
  • Rozwój kompetencji przyszłości
  • Edukacja a rynek pracy
  • Inteligencja emocjonalna w edukacji
  • Edukacja a gospodarka 4.0

MEDIA O NAS

Liderzy polskiego biznesu wspierają dyrektorów szkół – artykuł w Rzeczypospolitej

29  czerwca na łamach Rzeczypospolitej, która jest patronem medialnym APLO, ukazał się artykuł o Akademii Przywództwa Liderów Oświaty. – Jeśli chcemy podnieść jakość edukacji, odpowiedzialne za nią osoby muszą mieć…

NEXERA wspiera liderów oświaty jako sponsor programu APLO

Nexera kolejny raz została partnerem programu Akademii Przywództwa Liderów Oświaty (APLO). Dzięki zaangażowaniu firmy pięciu dyrektorów szkół z Regionów Nexery będzie miało okazję wziąć udział w unikalnym, rocznym projekcie, polegającym…

Jaki lider taka szkoła

“Jaki lider taka szkoła! Od września polskie szkoły próbują wrócić do normalności, ale to nie jest łatwe. Ostatni semestr był dla nauczycieli i uczniów koszmarny, ale najwięcej zależało od dyrektorów…

Dyrektorzy szkół z dużymi obawami weszli w nowy rok szkolny

Możliwy przyrost zachorowań wśród uczniów i nauczycieli, dostosowanie się do narzuconych wytycznych MEN oraz zadbanie o społeczną funkcję szkoły – to dzisiaj największe zmartwienia dyrektorów szkół. Mimo to większość z nich zdecydowała się na…

Edukacja – nowa rzeczywistość, stare metody

Szkoły różnie poradziły sobie z pandemią. Wiele zależało od umiejętności przywódczych dyrektorów. Ci, którzy przed covidem działali autonomicznie szybciej wyszli z impasu i wdrożyli na czas pandemii nową strategię. Dla…

Sondaż NEXERY: Czy polskie szkoły zdały egzamin z nauczania online?

Czy szkoły poradziły sobie z tym wyzwaniem? Na zlecenie NEXERY – partnera APLO 2020 – pod koniec marca 2020 r. przeprowadzono sondaż wśród rodziców dzieci w wieku szkolnym i zapytano…

Co może być realną dźwignią zmiany edukacji?

Szkoła wobec wyzwań rewolucji technologicznej. Taka szkoła, jaki dyrektor. Jak łączenie świata biznesu i edukacji może zmieniać jakość polskich szkół i świadomość biznesu? Rośnie skala nowych zjawisk takich jak: GIG…

AI – suma wszystkich lęków

“…nie widzę dziś w biznesie otwartości na wzięcie odpowiedzialności za przygotowanie ludzi do zmian (reskiling) wynikających z innowacji technologicznych i postępującej automatyzacji. To perspektywa biznesu, a gdzie jest dzisiaj człowiek?”…

“CONNECTING WORLDS” – wywiad Macieja Prolińskiego z Zofią Dzik w POLISH MARKET

On the threshold of the digital revolution, we take a broader view of human and his development in key areas: openness to learning, emotional maturity, a curiosity of the world…

Jak być liderem?

Wywiad z Zofią Dzik z Dorotą Kornacką o przywództwie z “RELACJACH BIZNESOWYCH”. “Jedna z definicji mówi, że lider to ktoś, kto ma wpływ na innych i otaczający go świat. Czyli…

Rzeczpospolita: Zofia Dzik: Trzeba przygotować ludzi na nową rzeczywistość

Wchodzimy w etap silnego przyspieszenia zmian technologicznych, które postępują wykładniczo – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Zofia Dzik inwestor, fundator Fundacji Humanites. „Bardzo ważne jest samo podejście do uczenia się.…

Artykuł: Dzisiejsi uczniowie to pracownicy jutra

– ROLA DYREKTORA SZKOŁY WOBEC ZMIAN SPOŁECZNYCH I NA RYNKU PRACY. LIDER CZY ADMINISTRATOR? Jak co roku początek września to dobry czas na refleksję nad systemem edukacji w Polsce. Powraca…

Kongres Obywatelski: Edukacyjny ekosystem wobec wyzwań przyszłości

Artykuł Zofii Dzik: „Edukacyjny ekosystem wobec wyzwań przyszłości” w publikacji: Edukacja do rozumienia siebie i świata – po XII Kongresie Obywatelskim. Wolność i Solidarność nr 79. Świat wydaje się przyspieszać…

Polskie Radio, Klub Trójki: Dyrektor szkoły. Lider czy administrator?

Jaka jest dzisiaj rola dyrektorów szkół? Czy są oni jedynie zarządcami placówek oświatowych, czy kimś więcej? – Trzeba zadać sobie pytanie: czy dyrektor może być dyrygentem, kimś, kto łączy uczniów,…

Kongres Obywatelski: Ekosystem dojrzewania człowieka

Artykuł Zofii Dzik: „Ekosystem dojrzewania człowieka” w publikacji: Edukacja do dojrzałości – po XI Kongresie Obywatelskim. Wolność i Solidarność nr 73. System edukacji, w którym dzieci i młodzież spędzają gros…

Magazyn THINKTANK: Lekcje ze zmian w szkole

Artykuł z ThinkTank Magazine 24/2015. Istnieje przekonanie, że szkoła jest jednym z najbardziej konserwatywnych, trudnych, a wręcz niemożliwych do zmiany środowisk. Ale szkoły przeobrażają się dużo bardziej, niż się wydaje. Dzięki ich…

3 Kongres Polskiej Edukacji: Dobry dyrektor – to dobra, współpracująca i rozwijająca się kadra nauczycielska

Rodzice, uczniowie, nauczyciele, dyrektorzy szkół, przedstawiciele samorządów oraz organizacji pozarządowych spotkali się 29 i 30 sierpnia br. na III Kongresie Polskiej Edukacji. Wspólnie szukali formuły na lepszą i bardziej skuteczną…

Polskie Radio 24: Kim jest dyrektor w polskiej szkole?

W naszym kraju są duże oczekiwania wobec systemu oświaty ze strony uczniów, nauczycieli i rodziców, a przede wszystkim ze strony rynku pracy. W ich spełnianiu ważną pozycję zajmują dyrektorzy placówek…

Edunews.pl: Dyrektorzy Liderami?

Artykuł ukazał się 10 września 2014 roku na portalu Edunews.pl Administrują, a nie liderują, muszą lawirować pomiędzy przepisami a zdrowym rozsądkiem, próbują pogodzić sprzeczne interesy różnych grup, a poza tym…

PolitykaSpoleczna.com: Sytuacja dyrektorów szkół w Polsce

3 września 2014 roku na portalu Politykaspoleczna.com ukazał się artykuł “Sytuacja dyrektorów szkół w Polsce”. Administrują, a nie liderują, muszą lawirować pomiędzy przepisami a zdrowym rozsądkiem, próbują pogodzić sprzeczne interesy…

Dyrektor szkoły na miarę czasu

Artykuł na portalu kluczdokariery.pl z 3 września 2014 r. Administrują, a nie liderują, muszą lawirować pomiędzy przepisami a zdrowym rozsądkiem, próbują pogodzić sprzeczne interesy różnych grup, a poza tym pracują…

Magazyn THINKTANK: Dyrektor szkoły: lider zmian w oświacie

Artykuł z ThinkTank Magazine 17/2013.

Szkoła coraz bardziej odstaje od faktycznych potrzeb społecznych. Aby zmienić system oświaty w Polsce, trzeba kształcić dyrektorów szkół i samorządowców na liderów, a nie na administratorów.