Search for:
  • APLO
    • Idea APLO
    • Trenerzy i wykładowcy
    • Coachowie / Mentorzy
    • Program APLO
    • Rekrutacja APLO 2025
    • Poprzednie edycje APLO
    • Opinie o APLO
    • Galeria
  • APLO II LEWZ
    • Idea APLO II
    • Program APLO II
    • Coaching / Mentoring II
    • Poprzednie Edycje APLO II
  • Coaching / Mentoring
    • Coachowie / Mentorzy
  • Klub Alumnów
    • Idea Klubu
      • Sala delle Muse
    • Konferencja EDP
    • 4D Enter
  • Aktualności
    • Kalendarium
    • Inspiracje
  • Media
  • Kontakt
Akademia Przywództwa Liderów Oświaty
  • APLO
    • Idea APLO
    • Trenerzy i wykładowcy
    • Coachowie / Mentorzy
    • Program APLO
    • Rekrutacja APLO 2025
    • Poprzednie edycje APLO
    • Opinie o APLO
    • Galeria
  • APLO II LEWZ
    • Idea APLO II
    • Program APLO II
    • Coaching / Mentoring II
    • Poprzednie Edycje APLO II
  • Coaching / Mentoring
    • Coachowie / Mentorzy
  • Klub Alumnów
    • Idea Klubu
      • Sala delle Muse
    • Konferencja EDP
    • 4D Enter
  • Aktualności
    • Kalendarium
    • Inspiracje
  • Media
  • Kontakt

Blog

Akademia Przywództwa Liderów Oświaty > APLO > III sesja Akademii Przywództwa Liderów Oświaty (APLO)

III sesja Akademii Przywództwa Liderów Oświaty (APLO)

access_time28 kwietnia 2022
perm_identity Posted by Marta Radzio
folder_open APLO

26-27 kwietnia odbyła się III sesja Akademii Przywództwa Liderów Oświaty (APLO),  tym razem w formie zdalnej. Przedmiotem był rozpoczęty na wcześniejszym spotkaniu temat komunikacji i zarządzania relacjami.

Już czas pandemii pokazał bardzo dobitnie znaczenie dobrego przywództwa w edukacji, w szybkości reakcji, jakości komunikacji z rodzicami, uczniami, otoczeniem szkoły. Otrzymujemy wiele sygnałów, że nasi absolwenci poradzili sobie dużo lepiej niż inne placówki – mówi Zofia Dzik, prezes Instytutu Humanites – Dziś szkoły oprócz wszystkich dotychczasowych wyzwań, w tym coraz bardziej ograniczonych budżetów samorządowych, stają przed wyzwaniem związanym z integracją dzieci i młodzieży z Ukrainy.

W kryzysowych momentach widać jak ważne stają się umiejętności lidera z zakresu zarządzania relacjami i komunikacją. Dostrojenie komunikacji do odbiorcy, ustalenie celu spotkania, tworzenie przestrzeni do dialogu, potwierdzenie ustaleń z rozmowy to wydawałoby się dosyć oczywiste punkty dobrej rozmowy. Okazuje się, że praktyka często wygląda inaczej. W trakcie sesji uczestnicy mieli możliwość przećwiczyć te zagadnienia.

W trakcie spotkania poświęcone dużo czasu na teorię, ale również na pracę w grupach.

Jaki jest cel APLO?

Rozwój świadomego, ciekawego świata oraz ludzi, szczęśliwego i wrażliwego społecznie człowieka. Rozwój osobowości i kompetencji społecznych młodego pokolenia na miarę wyzwań XXI wieku i nieznanej przyszłości, którą niesie rewolucja cyfrowa, poprzez rozwój przywództwa w edukacji. System oświaty, powinien odpowiadać nie tylko za cele dydaktyczne i przygotowanie do testów, ale również, we współpracy z rodzicami, za cele wychowawcze związane z kształtowaniem osobowości, systemu wartości młodego pokolenia i jego kompetencji społecznych.  Dlatego też nadrzędnym celem programu jest wzmocnienie przywództwa w oświacie i  dążenie do systemowej zmiany w zakresie kształcenia kadr zarządzających oświatą.

Akademia Przywództwa Liderów Oświaty (APLO) jest innowacyjnym programem rozwoju przywództwa w systemie oświaty opartym o pracę z wiodącymi wykładowcami ze świata biznesu, psychologii, innowacji społecznych, socjologii i pedagogiki, kształcących czołowych liderów biznesu. Elementem programu jest również 4-6 miesięczna indywidualna współpraca uczestników Akademii z coachem/mentorem z wysokiej kadry zarządzającej z biznesu. Zainicjowanie APLO zapoczątkowało w polskim systemie edukacji dyskusję i prace nad przywództwem w edukacji. Do tej pory pracowaliśmy z ponad 600 dyrektorami z całej Polski.

 

Tags: Akademia Przywództwa Liderów Oświaty;APLOdyrektorkompetencje przyszłościLiderlider oświatyLiderzy edukacjiprzywództwo edukacyjnePrzywództwo w Edukacji;Przywództwo w Oświacie;
Newer Czy zarządzanie relacjami i komunikacją jest łatwe? Pracujemy nad tym w ramach kolejnej sesji APLO
Older Jak mieć w życiu frajdę? Niezwykła rozmowa z Katarzyną Stoparczyk o jej nowej książce w ramach Klubu Alumnów.
Search for:
Ostatnie wpisy
  • Czarne dziury, gwiazdy i przyszłość polskiej nauki. Zakończyliśmy XV edycję APLO
  • “Nie tylko prompting” – wywiad z Zofią Dzik na łamach “hAI Magazine”
  • Osobowość edukacji – wywiad z Zofią Dzik na łamach “Dyrektor Szkoły”
  • „AI, NASA i K3 – nowe technologie i rozwój kompetencji przyszłości” spotkanie w ramach Klubu Alumnów APLO
  • Zakończenie XIV edycji APLO
Ad Banner
Ad Banner
DANE DO FAKTURY:

FUNDACJA HUMANITES – SZTUKA WYCHOWANIA

  • location_on
    ul. Nowogrodzka 56/7, 00-695 Warszawa
  • phone_android
    + 48 690 193 790
  • email
    biuro@humanites.pl
DANE DO PRZELEWÓW:

PKO Bank Polski
93 1020 1042 0000 8002 0240 9068
Jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego o Numerze KRS 0000368820

NIP: 524-27-22-596
REGON: 142641890

 

 

APLO
  • APLO
  • APLO II LEWZ
  • Klub Alumnów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Media
  • Kontakt
© 2025 Akademia Przywództwa Liderów Oświaty. All rights reserved
keyboard_arrow_up

Korzystamy z plików cookies. Pliki cookie pozwalają na poznanie Twoich preferencji na podstawie zachowań w czasie wizyty na stronie. Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Prywatności. Więcej informacji.

Dane gromadzone za pośrednictwem stron Fundacji Humanites (humanites.pl, aplo.pl, 2godzinydlarodziny.pl, mamrodzine.pl) Przywiązujemy dużą wagę do poszanowania prywatności osób odwiedzających naszą stronę internetową. Gromadzimy dane tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do sprawnego zarządzania naszym serwisem i wykorzystujemy je tylko i wyłącznie w tym celu. Nasza strona automatycznie zbiera niektóre dane użytkowników, w tym: adres IP, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego oraz nazwa domeny, z której użytkownik wchodzi na naszą stronę. Dane te są zbierane w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa serwisu, a tym samym osób z niego korzystających. Wykorzystujemy je do generowania statystyk odwiedzin naszej strony (za pomocą Google Analytics), co pomaga nam sprawnie administrować serwisem, zapewniać mu wysoką jakość merytoryczną, analizować czy struktura strony nie zawiera błędów, itd. Gromadzone dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasz serwis. Użytkownicy mogą korzystać z naszej strony anonimowo, nie zabiegamy o ich identyfikację, nie wymagamy rejestracji. Nie przekazujemy żadnych gromadzonych przez stronę danych innym podmiotom, nie udostępniamy ich nikomu, chyba że z takim żądaniem zwrócą się do nas uprawnione instytucje państwowe na podstawie odpowiednich przepisów. Polityka dotycząca cookies Nasze strony internetowe: humanites.pl, aplo.pl, 2godzinydlarodziny.pl, mamrodzine.pl wykorzystują pliki tekstowe określane potocznie jako cookies (ciasteczka) m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Stosujemy cookies w celu zbierania informacji o sposobie korzystania naszej strony i poprawnej konfiguracji serwisu, a także w celu zapamiętania ustawień użytkownika (np. język, rozmiar czcionki itp.) Wykorzystujemy cookies do analizy, badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pokazują, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron Fundacji Humanites. Wiedza ta pozwala nam ulepszać strukturę i zawartość naszych stron. Cookies używają też serwisy, do których się odwołujemy pokazując np. multimedia. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies, tak by nie zbierały ww. informacji. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla cookies stosowanych na naszej stronie. O tym, jak blokować i ograniczać instalowanie plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki lub za pomocą jednego z wielu dostępnych (darmowych) rozwiązań, dowiedzieć się można na stronie http://jakwylaczyccookie.pl/jak-wylaczyc-pliki-coo

Zamknij