Search for:
  • APLO
    • Idea APLO
    • Trenerzy i wykładowcy
    • Coachowie / Mentorzy
    • Program APLO
    • Rekrutacja APLO 2025
    • Poprzednie edycje APLO
    • Opinie o APLO
    • Galeria
  • APLO II LEWZ
    • Idea APLO II
    • Program APLO II
    • Coaching / Mentoring II
    • Poprzednie Edycje APLO II
  • Coaching / Mentoring
    • Coachowie / Mentorzy
  • Klub Alumnów
    • Idea Klubu
      • Sala delle Muse
    • Konferencja EDP
    • 4D Enter
  • Aktualności
    • Kalendarium
    • Inspiracje
  • Media
  • Kontakt
Akademia Przywództwa Liderów Oświaty
  • APLO
    • Idea APLO
    • Trenerzy i wykładowcy
    • Coachowie / Mentorzy
    • Program APLO
    • Rekrutacja APLO 2025
    • Poprzednie edycje APLO
    • Opinie o APLO
    • Galeria
  • APLO II LEWZ
    • Idea APLO II
    • Program APLO II
    • Coaching / Mentoring II
    • Poprzednie Edycje APLO II
  • Coaching / Mentoring
    • Coachowie / Mentorzy
  • Klub Alumnów
    • Idea Klubu
      • Sala delle Muse
    • Konferencja EDP
    • 4D Enter
  • Aktualności
    • Kalendarium
    • Inspiracje
  • Media
  • Kontakt

Blog

Akademia Przywództwa Liderów Oświaty > Media > Polskie Radio 24: Kim jest dyrektor w polskiej szkole?

Polskie Radio 24: Kim jest dyrektor w polskiej szkole?

access_time3 listopada 2018
perm_identity Posted by adebowska
folder_open Media

W naszym kraju są duże oczekiwania wobec systemu oświaty ze strony uczniów, nauczycieli i rodziców, a przede wszystkim ze strony rynku pracy. W ich spełnianiu ważną pozycję zajmują dyrektorzy placówek oświatowych. To od ich kompetencji zależy, jaka będzie kadra, jej otwartość na doskonalenie się oraz współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym w uczeniu dzieci i młodzieży.

– Myślę, że wiele osób zgodzi się z tym, że szkoła jest taka, jaki jest jej dyrektor. Co roku pojawiają się kolejne pomysły na poprawienie jakości nauczania w polskich szkołach. Z naszej strony wyszła jedna i konkretna propozycja. Chcemy poprawić jakość przywództwa tak, by dyrektor był liderem, a nie tylko administratorem danej placówki – powiedziała Zofia Dzik, prezes fundacji Humanites.

Dyrektor Liceum im. Cervantesa w Warszawie – Anita Omelańczuk – zaznaczyła, że dużym utrudnieniem w realizowaniu zadań przez dyrektorów są liczne ograniczenia wynikające z prawa oświatowego oraz finansów jakimi dysponują szkoły.

– Dyrektor powinien czuć się autorem tego, co oferuje szkoła swoim uczniom. Powinien brać na siebie odpowiedzialność za współpracę z nauczycielami i za to, jakie programy dodatkowe są realizowane w konkretnej szkole – dodała.

O roli dyrektorów oraz oczekiwaniach wobec polskiego systemu oświaty mówił także Jarosław Szulski, nauczyciel, pisarz oraz manager związany z grupą Values.

 

Posłuchaj audycji: Polskie Radio 24: Kim jest dyrektor w polskiej szkole?

Tags: Akademia Przywództwa Liderów Oświaty;APLOAPLO IIHumanitesLider Edukacji;MediaoAPLOProgram rozwoju dyrektorów szkół;Przywództwo w Edukacji;
Newer Edunews.pl: Dyrektorzy Liderami?
Older 3 Kongres Polskiej Edukacji: Dobry dyrektor - to dobra, współpracująca i rozwijająca się kadra nauczycielska
Search for:
Ostatnie wpisy
  • Czarne dziury, gwiazdy i przyszłość polskiej nauki. Zakończyliśmy XV edycję APLO
  • “Nie tylko prompting” – wywiad z Zofią Dzik na łamach “hAI Magazine”
  • Osobowość edukacji – wywiad z Zofią Dzik na łamach “Dyrektor Szkoły”
  • „AI, NASA i K3 – nowe technologie i rozwój kompetencji przyszłości” spotkanie w ramach Klubu Alumnów APLO
  • Zakończenie XIV edycji APLO
Ad Banner
Ad Banner
DANE DO FAKTURY:

FUNDACJA HUMANITES – SZTUKA WYCHOWANIA

  • location_on
    ul. Nowogrodzka 56/7, 00-695 Warszawa
  • phone_android
    + 48 690 193 790
  • email
    biuro@humanites.pl
DANE DO PRZELEWÓW:

PKO Bank Polski
93 1020 1042 0000 8002 0240 9068
Jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego o Numerze KRS 0000368820

NIP: 524-27-22-596
REGON: 142641890

 

 

APLO
  • APLO
  • APLO II LEWZ
  • Klub Alumnów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Media
  • Kontakt
© 2025 Akademia Przywództwa Liderów Oświaty. All rights reserved
keyboard_arrow_up

Korzystamy z plików cookies. Pliki cookie pozwalają na poznanie Twoich preferencji na podstawie zachowań w czasie wizyty na stronie. Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Prywatności. Więcej informacji.

Dane gromadzone za pośrednictwem stron Fundacji Humanites (humanites.pl, aplo.pl, 2godzinydlarodziny.pl, mamrodzine.pl) Przywiązujemy dużą wagę do poszanowania prywatności osób odwiedzających naszą stronę internetową. Gromadzimy dane tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do sprawnego zarządzania naszym serwisem i wykorzystujemy je tylko i wyłącznie w tym celu. Nasza strona automatycznie zbiera niektóre dane użytkowników, w tym: adres IP, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego oraz nazwa domeny, z której użytkownik wchodzi na naszą stronę. Dane te są zbierane w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa serwisu, a tym samym osób z niego korzystających. Wykorzystujemy je do generowania statystyk odwiedzin naszej strony (za pomocą Google Analytics), co pomaga nam sprawnie administrować serwisem, zapewniać mu wysoką jakość merytoryczną, analizować czy struktura strony nie zawiera błędów, itd. Gromadzone dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasz serwis. Użytkownicy mogą korzystać z naszej strony anonimowo, nie zabiegamy o ich identyfikację, nie wymagamy rejestracji. Nie przekazujemy żadnych gromadzonych przez stronę danych innym podmiotom, nie udostępniamy ich nikomu, chyba że z takim żądaniem zwrócą się do nas uprawnione instytucje państwowe na podstawie odpowiednich przepisów. Polityka dotycząca cookies Nasze strony internetowe: humanites.pl, aplo.pl, 2godzinydlarodziny.pl, mamrodzine.pl wykorzystują pliki tekstowe określane potocznie jako cookies (ciasteczka) m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Stosujemy cookies w celu zbierania informacji o sposobie korzystania naszej strony i poprawnej konfiguracji serwisu, a także w celu zapamiętania ustawień użytkownika (np. język, rozmiar czcionki itp.) Wykorzystujemy cookies do analizy, badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pokazują, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron Fundacji Humanites. Wiedza ta pozwala nam ulepszać strukturę i zawartość naszych stron. Cookies używają też serwisy, do których się odwołujemy pokazując np. multimedia. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies, tak by nie zbierały ww. informacji. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla cookies stosowanych na naszej stronie. O tym, jak blokować i ograniczać instalowanie plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki lub za pomocą jednego z wielu dostępnych (darmowych) rozwiązań, dowiedzieć się można na stronie http://jakwylaczyccookie.pl/jak-wylaczyc-pliki-coo

Zamknij