Search for:
  • APLO
    • Idea APLO
    • Trenerzy i wykładowcy
    • Coachowie / Mentorzy
    • Program APLO
    • Rekrutacja APLO 2025
    • Poprzednie edycje APLO
    • Opinie o APLO
    • Galeria
  • APLO II LEWZ
    • Idea APLO II
    • Program APLO II
    • Coaching / Mentoring II
    • Poprzednie Edycje APLO II
  • Coaching / Mentoring
    • Coachowie / Mentorzy
  • Klub Alumnów
    • Idea Klubu
      • Sala delle Muse
    • Konferencja EDP
    • 4D Enter
  • Aktualności
    • Kalendarium
    • Inspiracje
  • Media
  • Kontakt
Akademia Przywództwa Liderów Oświaty
  • APLO
    • Idea APLO
    • Trenerzy i wykładowcy
    • Coachowie / Mentorzy
    • Program APLO
    • Rekrutacja APLO 2025
    • Poprzednie edycje APLO
    • Opinie o APLO
    • Galeria
  • APLO II LEWZ
    • Idea APLO II
    • Program APLO II
    • Coaching / Mentoring II
    • Poprzednie Edycje APLO II
  • Coaching / Mentoring
    • Coachowie / Mentorzy
  • Klub Alumnów
    • Idea Klubu
      • Sala delle Muse
    • Konferencja EDP
    • 4D Enter
  • Aktualności
    • Kalendarium
    • Inspiracje
  • Media
  • Kontakt

Blog

Akademia Przywództwa Liderów Oświaty > APLO > Edukacja – nowa rzeczywistość, stare metody

Edukacja – nowa rzeczywistość, stare metody

access_time24 sierpnia 2020
perm_identity Posted by i.nienaltowska
folder_open APLO, Media

Szkoły różnie poradziły sobie z pandemią. Wiele zależało od umiejętności przywódczych dyrektorów.
Ci, którzy przed covidem działali autonomicznie szybciej wyszli z impasu i wdrożyli na czas pandemii nową strategię. Dla nikogo nie było to łatwe, bo nikt nie był na tę sytuację przygotowany. Decydenci wymagali, aby z dnia na dzień stworzyć e-szkołę, która będzie odpowiadała normalnej, standardowej edukacji. W praktyce nie było to możliwe.

Pytanie o to jak szkoła poradziła sobie z organizacją zdalnego nauczania jest pośrednio pytaniem o jakość przywództwa w szkole i poziom autonomii dyrektora. W mojej ocenie w Polsce systemowo nie docenia się roli dyrektorów szkół i potrzeby ich większej autonomii. Jeśli przez lata traktowaliśmy dyrektorów bardziej jako administratorów, wypełniających odgórne zalecenia, to trudno z dnia na dzień oczekiwać od nich, że nagle staną się samodzielnymi liderami. A przed takim zostali postawieni zadaniem przez organy odpowiedzialne za edukację, które same nie miały lepszego pomysłu ani rozwiązań, którymi mogliby się ze szkołami podzielić.

Powyższy tekst jest fragmentem artykułu, którego autorką jest Zofia Dzik, innowatorka społeczna,  inicjatorka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty oraz Prezes Instytutu Humanites. Całość artykułu po kliknięciu tutaj

Tags: APLOdyrektor szkołyedukacjaZdalne nauczanie
Newer OCENIANIE I POMOC PSYCHOLOGICZNA W NAUCZANIU ZDALNYM
Older JAKA SZKOŁA OD 1 WRZEŚNIA? - ZBIÓR PROPONOWANYCH ROZWIĄZAŃ
Search for:
Ostatnie wpisy
  • Czarne dziury, gwiazdy i przyszłość polskiej nauki. Zakończyliśmy XV edycję APLO
  • “Nie tylko prompting” – wywiad z Zofią Dzik na łamach “hAI Magazine”
  • Osobowość edukacji – wywiad z Zofią Dzik na łamach “Dyrektor Szkoły”
  • „AI, NASA i K3 – nowe technologie i rozwój kompetencji przyszłości” spotkanie w ramach Klubu Alumnów APLO
  • Zakończenie XIV edycji APLO
Ad Banner
Ad Banner
DANE DO FAKTURY:

FUNDACJA HUMANITES – SZTUKA WYCHOWANIA

  • location_on
    ul. Nowogrodzka 56/7, 00-695 Warszawa
  • phone_android
    + 48 690 193 790
  • email
    biuro@humanites.pl
DANE DO PRZELEWÓW:

PKO Bank Polski
93 1020 1042 0000 8002 0240 9068
Jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego o Numerze KRS 0000368820

NIP: 524-27-22-596
REGON: 142641890

 

 

APLO
  • APLO
  • APLO II LEWZ
  • Klub Alumnów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Media
  • Kontakt
© 2025 Akademia Przywództwa Liderów Oświaty. All rights reserved
keyboard_arrow_up

Korzystamy z plików cookies. Pliki cookie pozwalają na poznanie Twoich preferencji na podstawie zachowań w czasie wizyty na stronie. Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Prywatności. Więcej informacji.

Dane gromadzone za pośrednictwem stron Fundacji Humanites (humanites.pl, aplo.pl, 2godzinydlarodziny.pl, mamrodzine.pl) Przywiązujemy dużą wagę do poszanowania prywatności osób odwiedzających naszą stronę internetową. Gromadzimy dane tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do sprawnego zarządzania naszym serwisem i wykorzystujemy je tylko i wyłącznie w tym celu. Nasza strona automatycznie zbiera niektóre dane użytkowników, w tym: adres IP, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego oraz nazwa domeny, z której użytkownik wchodzi na naszą stronę. Dane te są zbierane w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa serwisu, a tym samym osób z niego korzystających. Wykorzystujemy je do generowania statystyk odwiedzin naszej strony (za pomocą Google Analytics), co pomaga nam sprawnie administrować serwisem, zapewniać mu wysoką jakość merytoryczną, analizować czy struktura strony nie zawiera błędów, itd. Gromadzone dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasz serwis. Użytkownicy mogą korzystać z naszej strony anonimowo, nie zabiegamy o ich identyfikację, nie wymagamy rejestracji. Nie przekazujemy żadnych gromadzonych przez stronę danych innym podmiotom, nie udostępniamy ich nikomu, chyba że z takim żądaniem zwrócą się do nas uprawnione instytucje państwowe na podstawie odpowiednich przepisów. Polityka dotycząca cookies Nasze strony internetowe: humanites.pl, aplo.pl, 2godzinydlarodziny.pl, mamrodzine.pl wykorzystują pliki tekstowe określane potocznie jako cookies (ciasteczka) m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Stosujemy cookies w celu zbierania informacji o sposobie korzystania naszej strony i poprawnej konfiguracji serwisu, a także w celu zapamiętania ustawień użytkownika (np. język, rozmiar czcionki itp.) Wykorzystujemy cookies do analizy, badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pokazują, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron Fundacji Humanites. Wiedza ta pozwala nam ulepszać strukturę i zawartość naszych stron. Cookies używają też serwisy, do których się odwołujemy pokazując np. multimedia. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies, tak by nie zbierały ww. informacji. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla cookies stosowanych na naszej stronie. O tym, jak blokować i ograniczać instalowanie plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki lub za pomocą jednego z wielu dostępnych (darmowych) rozwiązań, dowiedzieć się można na stronie http://jakwylaczyccookie.pl/jak-wylaczyc-pliki-coo

Zamknij